Dött och tråkigt

Det har varit lite dött och tråkigt på bloggen då jag inte haft så mycket tid över. Mina dagar ser ut exakt såhär:
Praktik
Hem
Plugg
Träna Hund
Sova
Vakna
Praktik
Hem
Plugga
Träna Hund
Sova
Vakna
och så börjar det om igen.
 
Är snart färdig med utbildningen och då blir det jobb istället för praktik.
För hoppningsvis blir det bättre.
Jag har många projekt i luften som ska göras, även saker som jag ska skriva om. Inget jag tänker avslöja nu men det får nu se senare.
Detta året är fullspäckat med roliga aktiviteter och vi får se hur bra saker och ting blir.
Vi har en ny tävlings kamrat som vi tränar och tävlar med, denna goa tjej är helt underbar. Hon tävlar med sin Rottweiler/Dobermann i Lydnad och har LP1 LP2 LP3 på sin hund och detta året satsas det på Eliten. Kolla gärna hennes hemsida Www.Jixa.se
Självklart kommer jag och Mala vara där och tävla vår klass men även om tiden finns heja på, om vi inte är inne på plan samtidigt..
Nya grindar och Lastgaller inköptes i Fredags och det blev en trip till Helsingborg, väldigt stolt över köpet då det är skrammel fria grindar.
Dom andra grindarna som jag hade är till Salu och ska säljas.
 
Nej nu ska jag träna hund :)
 
Ha en trevlig dag
/TeamMala

Apporten

Om ca 2 månader är det tävling. Vi har haft lite problem med apporten då Mala släpper den innan kommandot.
Men nu är det super bra, hon håller fast och hårt, och den är myclet roligare.
Detta året satsar vi på LP1 och LP2, då vi ska lära in rutan när vi ändå är igång.
Denna apporten har varit ett stort problem fast den bara är 10 poäng i tävling.
det har varit extremt mycket tuggande och släppande och det har varit en hel del apporter i vårt liv osm gått sönder.
Att lära in att hon ska ta apporten var aldrig svårt då hon är mycket föremåls intresserad. Men att hålla fast den var ett problem.
Detta har vi tränat och tränat på och nu visar sig resultaten. Jag ska ha en 10 på apporten och jag tänker inte ge mig fören jag fått de.
 
Tänk på att när ni lär in apporten gör det i gående form, gör ingen stor sak av det hela utan på promenaden ge hunden apporten utan att ge ett kommando, var rolig när hunden får apporten.
Att sedan lära in momentet blir lättare då intresset för apporten finns där då, att bära en apport eller något annat under promenaden ger hunden en uppgift och dom får använda huvudet lite extra på promenaden.
 
 
 
En liten bild på en Glad hund som tycker om sin apport efter många om och Men.
 
Detta är Lydnads Klass 2 apportering.
 
Lycka till
/TeamMala

RSS 2.0