Kastrerad

 
Igår fredag lämnade jag Mala på Öresunds Veterinär Klinik, Varför? Jo som titeln lyder så skulle hon kastreras.
Och Varför? Dels ska hon inte ha valpar, och sen mår hon svin dåligt innan löpet, under löpet och efter löpet pga alla hormoner som flödar runt i hennes kropp när tiden är inne.
Hon blir sur och vrång och har ont. Därför bestämde jag mig att hon skulle få slippa detta.
Lämnade henne kl 8:30 dom gav henne lugnande och jag körde hem, samtidigt som hon var sövd hade dom klippt klorna på henne, Snälla dom är, inte för att jag har svårt för att klippa dom och inte för att dom var långa men jag ville att dom skulle bränna pulpan.
Undertiden Mala opererades och var på "sjukhuset" var jag på Burlöv Center med en Vän, vi shoppade lite och sen ringde mobilen på alarm. Halv 12 skulle jag hämta Mala och klockan hade redan blivit 11. Fan vad tiden gick då.
Åkte till veterinären och väntade på att min flicka skulle komma ut, jag frågade om allt gått bra och ja allt gick bra, när hon hade vaknat till ur narkosen hade hon inte varit speciellt snäll, men det är helt acceptabelt, Ingen trygghet alls, kände ingen där, vakna och inte veta var man är typ, utan matte och i BUR . Bar henne till Bilen och sedan igår har hon varit pain in the as. Gnäller så fort jag går någonstans, men förstår henne.
Idag har hon Druckit och ätit lite, varit på längre runda och varit lite lös, men sover mest.
Nu behöver man inte oroa sig för löpet mer, skönt ska det bli för både mig och henne.
Inte mycket mer att skriva om detta mer än att jag är hemma med min tös och medans hon sover Läser jag :)
 
En Bok jag kan rekommendera är Etologiboken - Om hundars Beteende av Ingrid Tapper
denna bok fick jag av en helt underbar person som jag var och hälsade på hos den 6/6.
Många vet vem hon är, för er som inte vet är dåligt uppdaterade och läser inte bloggen ordentligt :P
// TeamMala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0