Framtids Planer

Nu är jag här igen och skriver. På väldigt många dagar har jag inte skrivit just för att jag helt enkelt inte orkat.
Jobb börjar i nästa vecka och kanske kommer jag hinna skriva någon gång i veckan.
Designen på bloggen är bytt och jag trivs jätte bra med denna. Vad tycker ni?
 
 
 
Så vad har då hänt under tiden sedan förra inlägget? Jo det har varit MH i Karlshamn och jag figgade tillsammans med några underbara vänner, vi hade jätte roligt. Det var ett uppfödar MH av rasen Schäfer, Kennlen är Tarriq´s Schäfer uppfödning och Per som är grundaren är en av få Väktare med hund.
 
Under vecka 29 kommer SBK Skåne distrikt ha Mentalvecka detta innebär att man kan utbildas till B figurant, A figurant, Testledare, Beskrivare eller Domare inom mentalen.
Jag ska dit för att jobba lite :)
 
Vissa säger och har sagt att B figurant är ingenting och inget att "skryta" om, men jag ska berätta för er att JO det är det, Ni alla ska vara stola B figuranter och ni som tycker mentalen är rolig go for it, jag lovar att det lönar sig. B och A figuranterna ÄR hela MHt utan oss så blir det inget MH och utan MH så blir det ingen bra statistik på mentaliteten ( Menar bra koll) Så till er som säger att B och A figgar inte är något Läs på och få kunskap.
 
Jag har alltid sagt att jag tänker bli något bra inom hund och jag ger mig fan inte förens jag blivit de.
A figurant utbildningen är nästa därefter satsar jag på Testledare. Jag har en underbar klubb som står bakom mig, som stöttar mig och som tar vara på mitt engagemang, Stort tack till Karlshamns BK.
 
I Nästa år blir det rottweiler valp enligt planerna och jag tänker INTE avslöja var i från eller när exakt. När allt är bestämt då kan jag skriva ut det. 
 
Som vanligt har jag tränat hund med min grupp från Burlövs BK vi har alltid lika skoj. 
 
Vi har tränat allt från Lydnad-Bruks till Agillity och IPO skyddet, Mala tycker det är svin skoj.
 

 
 
Vi har även varit på Hundstranden i Malmö när det var som varmast, och Mala badade, simmade och sprang runt i detta vattnet som en Ko nysläppt på grön Bete. 
 
 
 
 
På denna Bilden är hon Fri ställd, och Så jävlans snygg är hon.
 
 
Jag och Mala tackar för läsningen och hoppas ni alla får en underbar sommar. 
Ni som tävlar Önskar jag all lycka och vi ses på Plan :)
 
// TeamMala

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0